REGULAMIN
Szkolnego Konkursu Fotograficznego

Organizator: Szkoła Podstawowa nr 6 im. Juliusza Słowackiego w Sosnowcu
Koordynator konkursu: mgr Gabriela Źrałek
Czas trwania konkursu: luty – maj 2008
Strona internetowa konkursu: www.konkursSP6.republika.pl
Cele konkursu:
- zachęcenie uczniów do twórczej pracy z aparatem fotograficznym,
- umożliwienie fotografującym uczniom zaprezentowania swojego dorobku,
- rozwijanie zainteresowań i pasji fotograficznej,
- upowszechnienie i popularyzacja fotografii jako dziedziny sztuki,
- kształcenie umiejętności obserwowania otaczającego nas świata.
Zasady konkursu:
- Uczestnikami konkursu mogą być tylko uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6 w Sosnowcu.
- Konkurs podzielony jest na 3 etapy, z których każdy trwa około miesiąca. W każdym etapie organizator ogłasza dwa tematy, na które należy zgłaszać swoje prace (razem będzie zatem 6 kategorii tematycznych).
- Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 zdjęcia w każdej z sześciu kategorii.
- Interpretacja tematów zależy od fotografującego.
- Zgłaszane fotografie nie mogą być modyfikowane w programach graficznych.
- Wszystkie zgłoszone zdjęcia zostaną umieszczone w galerii konkursowej na stronie internetowej konkursu www.konkursSP6.republika.pl
- Oceny zdjęć dokona powołane przez Organizatora Jury, które w każdej kategorii tematycznej przyzna nagrodę główną.
- Dodatkowo w każdej kategorii przyznane zostaną po dwa wyróżnienia, wyłonione poprzez głosowanie internautów na internetowej stronie konkursu.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone po zakończeniu wszystkich trzech etapów.
- Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na ich publikację w wydawnictwach wszelkiego typu, wydawanych przez Organizatora oraz w internecie, wraz z podaniem nazwiska autora.
Format zdjęć i warunki ich dostarczenia:
- Do konkursu można zgłaszać wyłącznie zdjęcia w formie elektronicznej (z aparatów cyfrowych).
- Uczestnik konkursu musi być autorem zgłaszanych prac.
- Zdjęcia powinny mieć format co najmniej A4, o rozdzielczości nie mniejszej niż 72 dpi.
- Do każdego zdjęcia należy dołączyć następujące informacje:
- imię i nazwisko autora,
- klasę,
- tytuł zdjęcia,
- kategorię tematyczną, do której zgłaszana jest praca.
- Zdjęcia wraz z wymaganymi informacjami należy dostarczyć do p. Gabrieli Źrałek (sala 51) w formie elektronicznej (na nośniku typu płyta CD, dyskietka itp.) lub przesłać na adres e-mailowy: migawka2008@interia.pl w terminach ustalonych oddzielnie dla każdego etapu.
|